8 Maj

Hej på dig!

Nu är helgen över och veckan har precis börjat för mig. Jag är ju ledig på måndagar så därför börjar min arbetsvecka inte fören på tisdagen. Natten har varit hemsk. Elaka tankar och svårt o sova. Så inatt hoppas jag att jag ska sova som ett barn.

Niklas har ju varit i Litauen hela helgen så jag har varit gräsänka. Är inte alls van vid det så de va lite svårt o somna. Som tur har jag haft min underbara syster och mina fina vänner som har underhållit mig.
I fredags blev de systerkväll med pussel, gotta och hockey.
I lördags va jag och syster i Göteborg och på Universeum. Åh va jag gillar de stället. Skulle kunna åka dit varje vecka =) På kvällen kom de massa fina tjejer hit. Blev lite vin och mycket tjat =)
Söndagen spenderades i Tranemo med Syster, Emma och lilla Birken. Hälsade på Jennie och Milla. Milla är bara 2 veckor äldre än Birk. De va jätte mysigt.
På Söndagskvällen kom äntligen min älskling hem. Åh va jag längtade efter honom. Kan inte förstå hur mycket man kan sakna någon.

Jag har precis beställt lite böcker. Flera av mina favoritförfattare har kommit ut med nya böcker. En del sparar jag på som Helene Tursten har jag alla böcker hon  har skrivit. Mari Jungstedt släpper sin nya bok nästa vecka.
Jo Nesbö är en norsk författare som jag läst alla böcker i serien om Harry Hole, nu har de släppt hans senaste på svenska. En bok som jag väntat på väldigt länga är Åsa Larssons nya, Till offer för Molok.  Den har de skjutit upp flera gånger men nu har de äntligen släppt den.
Jag behöver ta tjänsteledigt för o hinna läsa alla böcker jag vill läsa. Har forfarande inte läst Camilla Läckbergs senaste. Den har legat här hemma sen i julas. Under semestern förra året läste jag 10 böcker på 4 veckor. Jag har inte läst en enda sedan i höstas. De finns inte tid tyvärr.

Nu har har jag satt ett nytt mål. Jag vill komma under 90kg till semestern. De är 13 veckor och typ 8 kg.
De ska jag väl lyckas med hoppas jag. Nu tänker ni "Nu igen? Tror hon värkligen att hon ska lyckas denna gången?" Ja de hoppas jag, ja måste tro att jag gör de.
Idag har jag iallafall kommit iväg på en prommis på lunchen. De va skönt. =)

Här kommer lite bilder ifrån helgen: 


Taskig krabba på Universeum



Therese och Milla


Birk o Milla leker.



Kram!

Kommentarer
Postat av: Theodora

Vilka härliga bilder!

Klart du kan klara det på 13 veckor! Jag tror på dig!



Tack för dina fina ord på min blogg!

Hoppas du får en toppen-helg!

2012-05-11 @ 23:56:31
URL: http://theodora.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0