24 dagar kvar!

Nu har nedräkningen börjat. Nedräkningen till julafton och min födelsedag.
Det blir hetsiga dagar. Förra veckan va de väldigt mycket att göra men denna blir lite lugnare.
Sen drar de igång igen o veckan därefter är de igång på riktigt.

Helgen har de varit mycket jobb och inte mycket tid över men ändå känns de som man har hunnit med en hel del.
Efter jobbet i lördags va jag med Syster, mamma o lite andra härliga vänner och lärde oss laga Thaimat.
Vi gjorde vårrullar, thaisoppa och kycklingspett med jordnötssås.
Träffade massa härliga tjejer som lät oss smaka på deras goda mat. Efter de åkte vi hem till våra respektive som satt hemma hos mamma o pappa och väntade på o få smaka på de vi hade gjort.

I söndags jobbade jag och sen blev de snabbt hem för att slänga ihop mat till våra gäster. De va ju första advent och de betyder ju att de va dags o fira mig.
Vi har alltid gjort de för att de blir lättare så. Alla kommer ihåg att man fyller år på julafton men de är inte många som kommer ihåg de på just julafton =)
Jag fick en massa fint. En mega stor o fin lila marimekkoskål. Bild kommer här ner. Har ställt ett lepsyl bevid så ni förstår hur stor den är ;)
Sen fick ja ett härligt duntäcke som jag hade önskat mig. Ett fint halsband som är one of a kind, rosa bäddsett med mera.
Efter att alla hade gått så tittade vi på Twilight, 3dje filmen.

Igår va jag äntligen ledig. De behövdes.
Jag hämtade upp Syster o sen E och lille B för en mysig sväng på stan. Vädret kunde ju varit bättre än de va men de går inte göra något åt.
Tänkte att jag skulle köpt lite julklappar men jag köpte bara en massa till mig själv. Hihi.
Hittade massa fint på faith och sen köpte jag lite miiiini marimekko skolar som är till för värmeljus.
Vi tog en fika på Expresso house och där unnade jag mig en god tomtelatte och en cheesecake. Gott gott.
Innan de va dags att gå på bio, Twilight så åkte vi hem till E en stund o jag fick va lite barnvakt några minuter medans E va i duschen.
Lilla B låg o inspekterade mig lite innan han började spy o jag fick lite panik. Tänk om han kvävs tänkte jag och la upp han på min axel så han spydde på mig istället.
Jag vet ju inte hur de funkar så de va lika o bra o då hickade han en stund o sen va de lugnt. Va livrädd att han skulle sluta andas.

Jag tyckte filmen va helt okej men jag är inte lika förtjust som alla andra. Jg har tänkt att jag ska läsa böckerna senare i mitt liv för nu är de ingen idé för nu har man ju sett filmerna. Jag ville ju att hon skulle välja Jacob för han är så go i filmerna men han är tydligen inte alls sån i böckerna. Men han är ju förjävla snygg iallafall i filmerna.
Tack min fina E för en perfekt födelsedagspresent.

Som ni förstår så hann jag inte skriva i går, va fullt upp hela dagen.
Väga mig hann jag däremot på morgonen och de va med ett leende på läpparna jag steg av vågen.
Det stod 99,3 på den. Alltså -1,4kg =)
De betyder också att jag nått mitt mål för november lagom men några dagar.
Målet för december blir att försökta hålla mig under 100kg när jul och nyår är över. Håll tummarna för mig!

Här nere kommer lite blandade bilder.
Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0