14 Oktober 2010

Då va de redan Torsdagskväll och imorgon är de Fredag och då har halva Oktober gått. De är helt otroligt va tiden går fort just nu.

Igår va de jobb som gällde och efter det blev de en kvällspromenad med Malin. Vi gick en sväng på Kype. Vi tänkte inte på innan vi gick att vi kanske skulle kolla och bestämma oss för vilket spår vi skulle gå och vilken färg den hade. Hamnade i valet och kvalet flera gånger och fick chansa vilken väg vi skulle gå. Tillslut blev de att vi gick 2,3km och de blev de lite kort så vi tog en sväng runt sjön med. Vad jag vet så har jag inte gått på Kype innan så jag visste inte alls hur de såg ut men de va verkligen mitt ute i skogen kändes de som. De va iallafall väääldigt mörkt. Vi blev lite smått vettskrämde när vi helt plötsligt hör någon prata bakom oss och vi ser bara två vita prickar. Då va de två löpare med pannlampa. Haha.
Efter vi hade varit så duktiga så ville våra karlar ha mat så de fick bli macedonken. Inte bra alls. Men hade rört på mig iallafall.

På tre dagar har jag varit ute o gått på 3st "motionspår". Kransmossen, Pike och Kype.
Tänkte jag skulle utvärdera lite.

Kransmossen: Jag tycker helt klart Kransmossen är bäst men jag kanske är lite hemma-blind imed att de är där jag alltid har hållt till när de gäller sånt. För de första är hela 5 kilometarn asfalterad och de finns gott om ljus. De är bra för hundarna och deras tassar när de är asfalterat medans att de också går o springa vid sidan om man vill springa på grus.  De är rätt mycket backar men de är skönt att de går nerför på slutet.
De är gott om parkeringar även om de blir en bra bit från parkeringen till spåret om den första parkeringen är full vilket den ganska ofta är imed att de spelas och tränas en hel del fotboll på kransmossen med. De finns både 2 km, 5km, 7km och 9/10 km. Jag trivs på kransmossen.

Kype:  Kype ligger väldigt bra där och de är väldigt mysigt. Däremot är de inte alls asfalterat och Greta (Hunden) gillar inte de alls för hon får ont i tassarna. Tyckte att de va rätt konstiga spår och längder på spåren. 
Man ska absolut inte gå eller springa där ensam som tjej på den mörka delen av året för de är verkligen avskiljt. De har varit mycket skummisar där uppe också. Hörde för något år sen då de hade haft problem med en blottare som sprang efter ensamma tjejer, naken. Jag hade blivigt livrädd. Om man är riktigt hurtig kan man ju gå knalleleden. Den är på 4,2 mil och går tillexempel genom Bollebygd. 

Pikesjön:  Vet inte om Pikesjön räknas som ett motionspår för vi kunde inte hitta några markeringar på olika slingor och hur långa dem va. Vi kan ju ha missat de med. Däremot finns de ingen belysning så de funkar ju inte nu när de blir mörkare. De är också rätt lätt o gå fel och inte ha en aning hur långt man gått. Jag, Therese och Sofia va ute o gick där i tisdags, mitt på dagen. Vi följde den stora grusvägen och efter 40 min så hade vi inte en anning vart vi var på väg. De blev en timme tillslut så jag tror de rör sig runt 5km. De är ju väldigt mysigt o fint där uppe som sagt men de är ju inget ställe man går en spontan promenad.


Vi får hoppas att de blir lite fina dagar nästa vecka med så man kan testa lite mer ställen. De finns väl lite vid Byttorp, Ymergården och Ryda. Är de någon som kan nått mer här i Borås?


Idag har vi firat Pappa. Han fick en tavla av oss. Ett kort på Greta han tog när de var i Härjedalen (?) får någon månad sen. Han har ju fastnat för de där med fota. Så han fick också ett stativ. Han va jätte nöjd =) Han hade vunnit en vacker pannlampa med som mamma anväde när hon skrev på datorn. Praktiskt =)
Vi fick mumsig smörgåstårta och en ny glasstårta mamma testade. Den va väldigt god, men väldigt söt.  Kolasåsen va himmelsk. Den gjorde man genom att koka en burk kondenserad mjölk i 2 timmar.
Receptet har ni här: http://www.ica.se/recept?recipeid=712994
Mamma gjorde den med blåbär och de gick bra de med.




I helgen blir de framförallt jobb och fira Rickard som fyller 25.
Tänk att de är ett helt år sen vi va på kielkryssning. Herregud va de går fort.



Kommentarer
Postat av: Pia

Ja fy vad tiden går fort... ha det gott kram till dig :)

2010-10-14 @ 22:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0