12 Oktober 2010

Igår blev en jobbig dag. Trodde att de västa som kunde hända hos barnmorskan va att ja fick sitta i den där elaka stolen. Ack så fel jag hade. Direkt när jag kom dit så ställde de mig på vågen. Aldrig varit så hos barnmorskan så blev lite nervös. Vi satt oss på hennes rum och hon frågade hur lång jag var och räknade ut mitt BMI. Som jag vet inte är bra, däremot tycker jag att BMI är ett konstigt sätt att räkna då en hel del har mycket muskler som väger en hel del. Iallafall så förklarade hon för mig att jag är för tjock för att få något nytt recept. Jag blev chockad. De har aldrig pratat om min vikt där innan så detta kom som en överaskning. Jag har ett BMI på 37, de vill att jag ska ha ett BMI på högst 30. De betyder att jag måste gå ner 17kg innan de kan skriva ut till mig. Jag måste gå till läkaren som ska göra en utredning över om mitt preventivmedel fungerar på mig. När jag har använt de utan problem i mer än 2½ år. De är rädda att de inte ska fungera på överviktiga. Då undrar ja hur de tänker, chansen är rätt mycket större att jag blir oönskat gravid utan nått än med.
Jag förstår också att detta görs för att de bryr sig o att de vill att man ska ta tag i sin vikt. Men när jag för 1 år sen och jag vägde betydligt mer va de inga problem. Va hände? Jag har inget högt blodtryck, jag har ingen i släkten som drabbats av varken blodpropp eller bröstcancer och jag har ingen migrän. 
De känns som en jävla häxjakt på överviktiga. De är fan ingen nyhet att jag är fet, de vet jag. Och jag kämpar. Men de verkar hon inte tro på. De ska bli intressant när ja ska dit om två veckor och utredas.

Räkna ut ditt BMI http://www.minspecialk.se/bmi-calculator.aspx?gclid=CPmevsiLzaQCFUWF3godxyidLA

Efter den hemska upplevelsen åkte jag hem till Mor och Far och vi gick 5km på kransmossen.
Mor blev inte lycklig när hon hörde om detta. men de är väl bara o ta tag i de även om de känns som att de inte har med att göra va jag väger. De är inte så att jag är döende. Hur som helst så förstörde de min dag igår.

Idag va de dags för tandläkaren, de va de jag var mest nervös över när denna veckan skulle börja.
Jag har ju som sagt slarvat en he del. Men jag måste ha världens bästa tänder. De hade inte hänt någonting. Jag har något litet hål imellan kindtänderna men de är så små att de är ingen ide att göra något åt och de har stått still de senste åren. SKÖNT! men nu ska jag skärpa till mig.

Jag har betämmt att jag ska lära mig virka. Måste ha något att göra när jag sitter framför TV:n. Jag tänkte att ja skulle börja med en halsduk. men tillslut vill ja lära mig att göra sånadär gosiga söta figurer som en vän till mig gör. Vi får väl se hur lång tid de tar innan jag kan göra sånna. Va iallafall och köpte mig en virknål och ett garnnystan på atelje margareta efter tandläkaren. Jag hittade ett klipp på internet där de visar hur man gör.
Grunderna iallafall =) http://svtplay.se/v/1498141/lar_dig_virka_med_julia



Om någon timme kommer en från Swedbank och värderar våran lägenhet. De ska bli inressant men just nu vill jag bara ha de gjort. Sen blir de en promenad med syster och lite presentshopande.
Ikväll ska ja lära mig virka och titta på husfruarna så kan Älsklingen titta på sin fotboll

Puss på er alla!



Kommentarer
Postat av: Pia

Hej på dig! Stackars dig,så fult att bara hoppa på dig :( Som du skriver så behöver man ju inte få veta att man är kraftig för det man ju själv om innan.Nu tycker jag riktigt synd om dig,fattar inte bara hur dom kan vräka ur sig på det viset.Men gott att tandläkar besöket gick bra iallafall:)Ha det Kram på dig

2010-10-12 @ 13:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0