11 Oktober 2010

Nu har jag inte bloggat på ett tag igen. De har varit fullt upp nästan hela veckan.
I onsdags var de hockey med älsklingen, Emma och Rickard. BHC - Oskarshamn.
Emma har ju bott i Oskarshamn så hon hade ju lite påtryckningar från alla håll vad hon skulle heja på.
Men om inte ja minns fel så har hon sagt att hon hejar på Oskarshamn när de spelar i Borås och Borås när de spelar i Oskarshamn. Dee är väl ingen dum idé. Iallfall inte denna gången imed att Oskarshamn vann.
Är så trött på o titta på skiten. Som tur har vi sluppit betala 240 spänn de sista matcherna då B har haft biljetter över. De känns inte som att de kämpar och jag är inte alls nöjd med tränaren. Ja tycker att en tränare ska vara engagerad (stavning?) i matchen. De är inte Herr Gustavsson utan han står med sitt papper och sin penna och skriver något  var 5 min. Kan lika väl vara så att han löser korsord. Ja vill ha en Perra (FBKs förra tränare) som skriker o gapar och är med i matchen. Just nu ligger BHC sist och de ser inte ljust ut. Åker de ut så är de kört för Borås Hockey. De tar sig aldrig upp igen.

I torsdags hämtade jag Rickard och Emma hit efter jobbet och vi spelade lite spel, tjötade och jag förberedde lite inför lördagen och gjorde cheesecake.
I fredags va jag och Marre ute o käkade och firade hennes 25årsdag. Vi va på Köket och jag käkade en helt otroligt god oxfile och vi delade på en flaska rosé, väldigt gott vin faktiskt. Efter maten blev de en sväng och någon drink på Färgeriet. Där är de alltid lungt och skönt och man kan sitta o prata i lugn och ro.
Sen gick jag och mötte upp Älsklingen på Brasseriet, han hade varit på på personalfest och va i samma tillstånd han brukar vara när de har haft företagsfest. Haha.

I lördags hade vi L & B på middag. De blev Potatisgratäng och inbakad fläskfile med Bea och Pepparsås.
Fläskfilen va nog inne lite för länge och smördegen utanpå blev rätt torr. De var första gången vi gjorde de så de får bli en sak att komma ihåg till nästa gång. Våra gäster va nöjda iallafall. =) Till efterätt blev de som sagt frusen cheesecake med hallon. Ja kanske är lite tråkig som bjuder på de så ofta men de har alltid varit omtyckt och de är så lätt o göra. De blev som vanligt en mycket trevlig kväll med mycket prat och skratt. Blev lite bowling på Wii också.

Igår va de söndag och heeela dagen spenderades i soffan och framför True blood. Tittade på hela säsong 3. Riktigt bra va de. Men som vanligt har jag drömt om vampyrer inatt. Har väldigt ångest ifrån igår också. De flesta skulle nog kalla mitt beteende hetsäta! Usch va ja mår illa på mig själv. Speciellt när också bestämmer mig att imon (idag) ska skärpa till mig och ändå sitter jag och äter de som blev över från chipsen igår. GRR! Skärpning.

Som ni kanske har förstått så hade jag en ganska härlig vecka förra veckan. Denna veckan blir inte lika rolig. Idag är jag ledig och imon lika så. Men de blir inga höjdar dagar. Idag är de barnmorskan som gäller. Imorgon blir de tandläkaren och värdering av lägenheten. De värsta är att ja är helt säker på att ja har flera hål. jag har aldirg haft hål innan och jag har slarvat mycket detta året. De västa är att såfort ja bara tänker på tandläkaren så värker de i tänderna. Håll tummarna för mig att jag slipper den där elaka stolen idag, att ja inte har några hål imon och att vi får en bra värdering på lägenheten.

Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0