22 Maj 2010

Inte skrivit på ett tag. Varit väldigt trött och haft alldeles för mycket att göra.
I torsdags va jag ledig och då blev de en promenad. De va så fruktansvärt varm så efter en stund va ja helt snurrig. Va tvungen o stanna på Shell o köpa vatten. Promenerade vidare till en utförsäljning på Björkhemsgatan.
En krukleverantör som vi använder oss av på jobbet. De va mest för skojs skull och hittade 2 mini pokalkrukor för 10kr st =).


Krukorna jag köpte. De är lila men de syns lite dåligt. De är inte högre än typ 12cm. Söta =)

Påväg hem ringde Syrran o frågade om jag ville hänga med till Djurparken o de va klart att jag ville.
De är inte billigt att gå på Djurparken kan jag säga, 190 spänn. De vill ju att man köper ett lejonkort, då kommer man ju in gratis hela året. De kostar 250 kronor, jag betalade med mitt volvokort och fick 10%. Allstå istället för 190kr en gång så fick jag hur många gånger som helst för 225kr =).
De är verkligen mysigt o gå på djurparken tycker jag. Härligt o se alla djur som har sin egen karaktär.
Jag älskar girafferna, de finns inget djur som ens är likt girafferna. Långa halsar, knän som går inåt och tungor som kan bli upp till 45cm långa. De mönstret de har är inte heller likt något annat. De där knepiga hårbeklädda horn de har på huvudet. De sägs att giraffer är stumma. Man hör väldigt sällan något ljud från dem.



Vi tog lite mat på Savannrestaurangen. Blev barnmeny och pannkakor för min del. Men de va mumma =)
Från där vi satt kunde vi se gepardungarna. De busade omkring och anföll varandra medans Mamman gick o vakta. När vi börjar närma oss aphuset börjar de åska. Jag är faktiskt inte rädd för åskan längre, va de när jag va liten. Efter alla sommrar i Italien och varit med om de åskväderna som blev där nere så är de här i Sverige ingenting. Men sjävklart är de lite obehagligt o rätt fascinerande. Dock va dem jag gick med rätt skakade så de sista blev rätt igenomsprunget. Tigrarna låg som utslagna och Lejonen låg i skuggan precis vid fönstret. Skitläckert när de tittade på en. Sälarna hade uppvisning och Björn o Benny (björnungarna som blivigt över året nu) satt som 2 påsar potatis och slog på varandra. Så söta.
Precis när jag satt mig i bilen o börjat köra emot Viared för o hämta Älsklingen så öppnade himlen sig och de gick knappt o se var man körde. Ett jäkla oväder.
Sen va de självklart o se när Sverige slog Danmark i Hockey =)

Här finns Gepardungarna. Lite svårt o sen men de är där alla 8a

Elefanto =)


Ska lägga ut mer bilder när ja har fått syrrans. Min telefon blev full efter bara några kort.



Igår blev de jobb o ännu mer åska. Vi hade jätte problem med kassorna så de va kaos nästan hela dagen.
Åskan hade slagit ut något på torsdagskvällen men de är inte så lätt o veta vad. Nu längtar vi efter våra nya kassor.
Efter jobbet så åkte jag o Älsklingen o käkade på Brassan. Lika gott som vanligt.
Sen kom Maliss o Peter upp till oss. Satt o tjötade lite först och kollade på Talang. Efter de blev de lite Wii.
Mario Party, Bowling och Tennis. De va längesen jag skrattade så mycket. Så härligt.

Idag blir de snart kalas för Älsklingens Farmor, Farfar, Kusin och Farbror. De är bra när man kan slå ihop de =)
Så ska bara komma på hur jag ska kunna slå in deras flaskor de ska få utan att de är så uppenbart. Haha.
Imorgon blir de middag hos Älsklingens Mor o Far. Behöver inte laga middag på hela helgen. Ibland är de skönt o vara ledig =).


Vi har hittat ett hus som vi är lite intresserade av. Men de är väldigt mycket pengar o vi har inte en aning om hur mycket vi kan få i lån. Suck.
Ta en titt  http://www.hemnet.se/beskrivning/681017?r=3

Puss på er o ha en bra helg!


Föresten har jag o älsklingen kommit överens om att en Älg är en Häst med dubbelhaka ;)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

haha jag är också livrädd för sådanna filmer men jag ska ändå se sådanna. Spänningen väl :)



Ja nea jag kommer få sitta själv han dör om han kollar på sådant haha!

2010-05-24 @ 21:29:31
URL: http://sjeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0