8 Mars 2010

Idag är de internationella kvinnodagen. Något som uppmärksamas i Sverige men knappast firas.
Dock blir blommorna en anning dyrare runt denna dagen, speciellt rosorna. Internationella kvinnodagen firas i de länder där jämnställigheten inte har kommit så långt som i Sverige. De firas bland annat med blommor och därför blir de inte så mycket kvar till oss, och de blir ju med en gång dyrt. Ni vet hur de är, tillgång och efterfrågan.

Idag är de ledigt, tvätt städ och annat. Precis varit ute  gått en sväng. Ville se lite vårtecken, men de fanns inga.
Trodde att de hade kommit betydligt längre än de har gjort. De va svårt o gå, halt o jävligt. Gick min vanliga runda, ut emot öresjöudden, ner genom skogen till Sjöbo sommarstad o sen genom gif och upp i skogen och ut vid sjöbogatan o sen Norrasjöbogatan hem igen. Men fick avbryta efter sjöbosommarstad och gå upp djävulsbacken. De va is i hela skogen så kom inte upp. När jag gick i Sjöbo sommarstad så gick jag på typ 70 cm snö. Staketen runt husen va i ankelhöjd på mig. Helt otroligt, de är långt kvar till vår.

Igår började vi prata lite om semester o så. De är ju dags o välja veckor snart.
Vi har bestämmt att vi ska åka på en resa iallafall, jag vill åka till Grekland. Jag har ju aldrig varit i Grekland o de kan ja ju inte missa. Vi fastnade för nått som heter Platanias och ligger på Chaniakusten. Där fanns de flera hotell som kändes som att de skulle passa oss. Kändes bra, men så gogglade jag de, läste va andra tyckte och då blev ja osäker helt plötsligt. De är ju så svårt, de va en hel del som skrev att de tyckte att de va hur bra som helst men så va de de som tyckte att d va alldeles för turistigt. De är de vi är rädda för. När vi va på Sunny Beach förra året va de skitmat. Runt omkring va de väl bra, men maten är viktigt för min o Niklas. Men vem ska man lyssna på? När jag blir osäker vill jag bara åka tillbaka till Gran Canaria o Sunwing resort. För där vet jag att jag trivdes, men så vill inte Niklas göra. Han vill testa nytt hela tiden, o de vill jag med. Men de är jobbigt när man inte vet ju.
Har ni varit i Grekland? Var isåfall? Har ni nått o rekommendera?

Nej nu är de dags o gå ner till tvättstugan igen.
Puss!

 

 

'
Mina nya skor, ingen bra bild kanske men de är inte lätt o ta kort på sina enga fötter.


Vid vattenverket, många som promenerat över Öresjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0