30 Mars 2010

Nu är de sorg. Hockeysäsongen är slut. Iallafall för oss Färjestadsfans.
De slutar inte med ren glädje som sist, då vann vi SM-gult och lyckan va gjord.
I år åker FBK ut i kvartsfinal, sämsta resultatet på nästan 10 år.
18 finaler på 35 år. 8 SM-guld på 35år. 7 finalen på 10 år. De är faktiskt inte dåligt.
Längtar dock redan till säsong 10/11 börjar. Denna säsongen fick jag ju inte komma o så någon match i Karlstad men dock 3 borta matcher. 
Men snart börjar en annan rolig tid och de är silly season.  
Jag är dock lite orolig att förlora spelare som jag fattat tycke om, som Umicevic, Paulsson och Axelsson.
Hoppas verkligen de behåller Rahm med. Sen hoppas jag att vi får hem lite gamla godingar som Berglund, Frögren, Wallin m.m.
Däremot vet vi ju att vi blir av med Mattsson, en stor förlust men han flyttar hem till Malmö för familjens skull och de är ju mer än godkänt och nu får man se honom i Borås ishall nästa år. =).  

Robin Rahm, Målvakt som stod i BHC förra året.


Dragan Umicevic


Dick Axelsson som kom tillbaka till FBK mitt under säsongen efter 
AHL
 

Ett gammalt kort på Wallin. Spelat i Toronto denna säsongen och fick en del speltid nu på slutet.
Men jag vill ju ha han i FBK!



Denna veckan är de stress. Mycket att göra på jobbet. De är ju alltid roligt.
Även mycket att göra här hemma. Niklas fyller år på skärtorsdag så de blir kalas på Långfredag.
Skulle göra Cheesecake innan men de visade sig att vi hade ingen vaniljsocker kvar. Tur att jag inte hann börja.
Får göra den imon istället.
Nu ska ja fixa nästa grej på min lååånga lista med va som ska göras till på fredag och älsklingen ligger o sover i soffan. Rättvist? ;)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0