22 mars 2010

Tjooho, har inte skrivit på hela helgen men har haft fullt upp.

I fredags var jag ledig,  va jätte duktig tycker jag själv. Städade ordentligt här hemma.
Sprang till vinden med hundra grejer kändes de som. Vi har verkligen en riktigt jobbig uppgift framför oss.
Rensa på vinden. De kommer antagligen inte ske fören vi ska flytta. Vi har ett mega vindsförråd och nu kommer man inte ens in där, så mycket grejer står de där. Iförsig står de ju en säng där uppe, den tar ju rätt mycket plats.
Sprang också med en massa tidningar o sådär till återvinningen. De värsta med den här tiden är allt som kommer fram när de töar. De såg förjävligt ut uppe vid återvinningen. Blöjor, kaffekokare, toasitsar o allt möjligt som låg överallt. Uscha. 
Hämtade Älsklingen när han slutade, 1½ timme senare än vanligt. Åkte o köpte lite mat och en ny madrass, hem sen o lagade mat. Efter "Så ska de låta" blev de en sväng till Lövgrens. Satt o tjötade lite.

Lördagen va de dags för jobb för min del. Hade jätte mycket att göra på jobbet o de va skit kul. Folk började få lite vårkänslor trots att de inte va så kul väder. Efter jobbet blev de lite handling, nachos ville jag ha när jag va gräsänka, Älsklingen skulle på hockeykväll hos Lukas. När jag kom hem fick ja försöka få ordning på våran toalettsits. Den första vi köpte va ju helkonstig, den bara trillade av hela tiden. Så vi köpte en ny på Ikea. De är svårare än man kan tro o få fast den på rätt sätt. Älsklingen hade försökt men hade inte fått till de riktigt och mitt i allt så kom Malin o hämtade honom. Så när jag kom hem fick jag ta över problemet och efter mycket om o men så fick jag till de, någorlunda iallafall.
Efter 16 kom mina underbara tjejor ;). Syrran, Sofia o Maliss. Vi satt o tjöta, tittade på hockey och spelade Wii. Härligt o träffa min gummsa Maliss. De kommer bli oftare nu, så kul o se att hon mår bra.
Kvällen fick en fin guldkant med att FBK vann i förlängningen. Gottit. 


Mina goa tjejer som räddade min lördag =)

Även söndagen va de jobb, lite mindre kunder men söndagar finns de alltid massa o göra. 
Efter jobbet åkte jag hem till Far o Mor för att pappa skulle kolla på min bil. De är något fel på spolarvätskamotorerna, de kommer igen spolarvätska trots att de är fullt. De låter inte ens. Vi tror att de är en säkring som har gått men den är ju omöjlig att hitta. Den ska sitta i säkringsdosan inne i bilen. Vi hittar den inte där den ska sitta enligt användarboken. 
Vet någon var den sitter på en volvo s40 -00 ? 
Vi ville verkligen få ordning på de imed att vi skulle åka till Göteborg o titta på KENT. Som tur va de så torrt på vägen. Innan vi åkte hann jag sova en stund o sen blev de mat på babbel. Va inte imponerad av Babbelburgaren, brukar alltid ta mixade grillspett men ska dit med Lena på fredag så sparar de till dess. 
Vi va i Gbg precis i perfekt tid, runt 19:30. 
KENT va helt otroligt bra, tyckte dock inte älsklingen. Han hatar KENT, o ändå va de andra gången han först köper biljetter till mig i present och andra gången han genomlider de för min skull. De kallar jag kärlek.
De va verkligen mäktigt o se dem inomhus. De dunkade i bröstet, näshåren vibrerade. Häftigt.
"Ingenting" och "Dom Andra" va hur bra som helst men jag satt bara o väntade på den sista låten, min favorit. "Mannen med den vita hatten." De är en perfekt avslutning, de lägger alltid till några nya verser varje konsert.
Älsklingen störde sig på förra gången att de sista de sjöng va "alla ska vi en gång dö" men i år hade de lagt till lite som sagt så sista blev "men du o jag ska aldrig dö".
Ja de va magiskt o de fick stående ovationer, men Älsklingen satt ner ;).

Idag har vi varit lediga. De har bara varit slapp, helt underbart.
Tittat på Criminal Minds och How I met your mother, käkat Subway och nu är de Hockey o Fotboll som gäller.
Nu heja vi på FÄRJESTAD!

I veckan blir de hårdträning, Gym imorgon och på Onsdag. Torsdag tror jag att jag är ledig o då blir de promenad, lite tvätt och shopping av födelsedagspresenter. Fredag blir de firmafest för Älsklingen och jag ska ut o äta med Lena. Lördag blir de kalas, Natalie fyller 20 år. =) Söndag måste ske någon slags motion.
Efter idag slutar jag att dricka läsk. Iallafall på ett väldigt bra tag.
Är så stolta över alla mina vänner som har lyckats gå ner så mycket. Nu ska jag hänga på!
Puss på er


Ps Far har klagat på mina stavfel, idag har Älsklingen kontrollerat. Så hoppas att de är betydligt mindre =) Ds

Kommentarer
Postat av: Pia

Bra Sandra:)Ser ut som du lägger mkt krut på motion osv....Bara att kämpa på :) Du kommer att fixa detta.Gulligt av Nicklas att hänga med dig på Kent,trots att han avskyr det hela:) Fantastiskt. Kram på dig :) Pia

2010-03-29 @ 00:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0