19 Mars 2010

Igår va fullt upp så ja hann inte blogga alls.

Gjorde sorgbinderi på jobbet igår. De va 20 st och jag hann göra alla =)
Innan har jag lyckats göra 17 på en dag. Fick en jätte fin komplimang också, då blev jag väldigt lycklig och då svichar de bara iväg. =) 
Nu har vi början få in en massa härliga vårblommor. Påskliljor, Penceer och Violer. 
Just nu är de inga problem o ställa ut de på trappen, de klarar typ -7 grader och vet man att de ska bli kallare en natt så är de ju bara o ta in det. De är verkligen härligt o se att snön smälter. 
Igår stod jag på balkongen o de lät som de ösregna eller att vi hade ett vattenfall utanför. Så mycket smälter de just nu. De blir Vår tillslut.  

Efter jobbet igår va de Färgeriet som gällde. Ut o käka med Mor o Far, Älsklingen och Syster.
Mamma fick ett presentkort när hon fyllde år i sommras och nu tyckte vi att de va dags o utnyttja det.
Jag valde Ankan, jag har aldrig ätit anka innan och aldrig haft suget till det heller men de lät väldigt gott.
De var de också, helt otroligt gott va de. Fick de ihop med en liten paj som innehöll någon ost av nått slag och rödvinsås, stekt ruccula med vitlök. De va nog bland de godaste jag har ätit. Älsklingen åt Lamm, Pappa Kalv och Syster o Mamma åt Nötfärsburgare. Alla va jätte nöjda. Ni som inte varit o käkat på Färgeriet måste testa de helt enkelt.

Idag är de ledigt och helgen är de jobb. På söndag är de KENT i lisebergshallen.
Ska bli jätte kul =) Bara att ja har inte lyssnat på den nya skivan så de blir intressant. Hihi.

Borde gå ut o gå, borde städa. Vilket är viktigast. Städningen skulle jag tro.
Har ni hört att de gör reklam för sånna där magoperationer på radion, man minskar magsäcken?
De finns folk som tycker att jag borde göra en sånn. Jag håller INTE med. För mig är sånt för människor som har betydligt större problem än jag. Ja kanske må ha många överviktskilon men jag vet att jag kan gå ner dem. Jag måste bara kämpa betydligt mer. Men jag vet att jag kan, jag tänker inte ta några genvägar som kostar en massa pengar och på de sättet gör att vi inte kan ta stegen framåt. De är ju inte direkt så att jag är dödligt fet, eller?
Mitt viktproblem är mitt viktproblem.

                                                                   Lite härliga vårbilder!




Puss!


Kommentarer
Postat av: Pia

Så underbara blommor :) vill ha nuuuu....men här sitter jag, våran bil är sönder får snart panik.Hoppas bara att den blir färdig idag???

Härligt att maten är så bra på färgeriet,vi har varit där också,och det var jätte god mat och god service även då:) Önskar dig en trevlig helg Kram Pia

2010-03-19 @ 14:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0