12 Mars 2010

Ni som läste mitt förra inlägg kanske förstod att jag hade ingen alls koll på datumen.
Ibland är de lite förvirrat i mitt lilla huvud. Haha.

Igår va de mysdag för hela slanten. Både jag o Niklas lediga och de bar av till Jönköping.
De började med att jag va förvirrad. Tog nog typ 20 min innan vi kom upp på motorvägen. Kan man köra vilse i en stad där man har bott i snart 25år? Jag skyller på att man nästan aldrig åker åt Jönköpings-hållet. haha.
Vägen upp gick jättebra. Första anhalten blev A6-center. Massa butiker, men inte särskillt mycket annorlunda än vårat eget knalleland. De hade dock inte Gina Tricot, de tyckte ja va väldigt konstigt.
De blev inte så mycket shoppande för min del, bara en mascara. Älsklingen hittade ett par Jeans ocn en T-shirt på Jack&Jones. Sen blev de lite vin på Systemet, köpte rosevin. Får la se om de blir de imon eller om jag sparar de tills de blir lite mer vår i luften. Undra om de blir lika populärt i sommar som förra året? Jag gillar rose, men de ska helst vara bubbler i, men de finns ju inte så mycket i Sverige. Rose är rosa, de gillar jag =)
Sen blev de mat, tacotallrik för mig, ingen höjdare. Mest bukfylla.
Gick en sväng till och hittade en resebutik och gick lite kataloger. Tänkte att jag skulle hitta nått o ha på mig till MG på lördag. Men de gjorde jag inte. Tycker inte de finns så mycket roligt. Hittade iförsig en jäääätte fin klänning från Bondelid, den va så fin. Priset: 800Kr, jag har råd. Men tycker de är alldeles för mycket pengar för en klänning/tunika.

Gick till Ikea med, mest för o titta men självklart blev de lite grejer där med. Hittade min efterlängtade salladslunga. Blev även än nu toalettsits, den vi köpte för typ 3 månader sen på EKO sitter ju inte kvar. Lutar du dig bakåt så lossnar den. Haha. Sen blev de 2 lampor till vardagsrummet.
Efter vi betalat tog vi en 5-kroners mjukglass, även de på ikea. Helt otroligt! De kan ju inte gå runt?

Sen va de dags att bära av emot Kinnarps Arena och matchen mellan HV71 och Färjestad. Den är ju inte svår o hitta, den ligger ju precis ute med motorvägen, men ändå lyckades vi köra lite vilse. Självklart va ja tvungen o gå på toa precis efter att vi hade åkt från A6. Hittade Statoil precis vid Kinnarps. Ä ville att vi skulle stå där med bilen men de ville inte jag. De måste ju finns några stora parkeringar, de gäller ju bara o hitta dem. Istället för att köra över motorvägen så köra de ja på den igen, emot stockholm. Typiskt mig, då fick vi klra av i Huskvarna. Tänkte att man måste ju kunna åka "bakvägen" tillbaka till Kinnarps. Jo de gick ju, bara att jag kom ut på motorvägen igen och då va vi tillbaka till 0. Haha. Tillslut hittade vi parkeringen och då va klockan bara halv 18 och matchen började ju klockan 19.
Blev lite hängande i baren. Tillslut var de dags o hitta våra platser. Älsklingen hade valt jätte fina platser på balkong, någonstans i mitten trodde han. De va ju min födelsedagspresent. Vi gick ut för trappa efter trappa, det visade sig att vi skulle sitta längst upp på en balkong. De va grymt högt, o ni som känner mig o vet min skräck förstår att jag va livrädd. Bena va som spagetti och hela första perioden vågade jag inte göra en rörelse, så fort någon rörde sig tyckte jag att de skakade och knakade i hela balkongen. Men efter 2a så började ja vänja mig och inse att hade de inte rasat än, så skulle de nog inte göra de heller.
Matchen var jag helt inställd på att vi skulle förlora, men efter första så stod de 1-0 till färjestad och HV hade knappt lyckats med något. Henrik Karlsson gjorde en mega räddning i sista minuterna av första och de visade sig bli hans fall, en sträkning. I andra fick blott 18åriga Johan Gustavsson stå, o vilket sätt han gjorde de på.
Färjestad hade 15 utvisningsminuter i andra perioden, de va helt sjukt. De hade inte direkt dommarna med sig kan jag säga. O den där jävla Per Ledin, de ska va skottpengar på han.
Efter 2a stod de 2-0 till Färjestad och HV såg riktigt bleka ut. De krävdes bara 1 min i slutet på andra för att vända på pannkakan och helt plötsligt stod de 2-2. Då var vi inte lyckliga. De slutade även 2-2. De fick ett poäng iallafall.



Johan Gustavsson som fyllde 18 för 2 veckor sen gjorde en mega match!

Vägen hem va riktigt jobbig. Först så kom vi inte från parkeringen, de va verkligen heeelt stopp. Tillslut lyckades vi vända så vi kom ut åt andra hållet. Fick stanna på statoil för att göra rent rutan, imed att min spolarvätska inte fungerar, motorn har lagt av eller nått. Bara efter något mil så va de lika svårt o se igen. Som tur hittade vi en till Statoil o sen gick de rätt bra. De va väääldigt mörkt och jobbigt men framförallt va de massa dimma som va jobbig. Men tillslut kom vi hem iallafall. Skönt.


Ikväll blir de mysmiddag hos B&C.
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0