9 Oktober 2009

Just nu sitter ja här o lyssnar på Winnerbäck. Riktigt bra, speciellt den nya låten. Längtar tills de är dags för konsert i Boråshallen =).
Har precis ätit min 5,5-points frukost. Efter 2/3 av min macka kom ja ju på, man ska ju njuta, äta sakta och inte stressa sig i maten. Jag har stressat i mig mat i hela mittt liv. De är inte lätt att lugna ner sig, de är ju en vana att inte tänka, bara äta. Men den där 3djedelen som var kvar, den blev faktiskt väldigt god tillslut. De ja ätit innnan smakade ingenting, ja hann ju inte känna någon smak innan ja svalt och tagit en ny tugga. De är ju som Greta, vovven, hon tuggar ju bara en gång med o sen är de tillbaks på tiggande. 
De är nog en hemsk liknelse, jag blir heller aldrig nöjd, vill alltid ha mer.  Även om ja är så fruktansvärt mätt, så äter ja ändå mer, de är ju gott. Men är de verkligen så gott?

Jag måste lära mig att bli nöjd!
O när ja har lärt mig de så kanske inte de gör så ont o strutta omkring i alla mina underbara skor ja äger, jag kanske får på mig de där fina kläderna ja har, jag kanske kan köpa de där snygga underkläderna som ja önskar att ja kunde känna mig snygg i?





Puss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0