8 Oktober 2009

Idag har jag varit på mitt första viktväktarmöte. De ska bli väldigt intressant att se hur de ska gå.
Vägde in mig på 94,1 kg. Om nu vågen på Vårdcentralen när ja va där på astma besök har ja gått ner ca 3 kg under sommaren. De vore ju inte illa. Men man vet ju inte alls, man ska ju alltid försöka väga sig på samma våg. Ja antar att VVs vågrar stämmer, annars är de ju katastrof.
Räknade ut att för mig blir de 26 points om dagen. 
Så räknar du ut points för just dig.
Du plusar alltså ihop svaren på frågorna:

Kvinna: 7 Man: 15
Hur gammal? 18-20=5 21-35=4 36-50=3 51-65=2 Över: 0
Hur mycket väger du, ta första siffran i vikten, om du väger över 100 så är de de två första.
Hur lång? Under 160= 1 ÖVer 160= 2
Hur är ditt jobb? Sittandes=0 Varierande=2 Rörelse hela tiden=4 Hårt=6


Mitt blir alltså 7+4+9+2+4=26.


Sen kan man ju spara points, 4 om dagen, men inte längre än en vecka. 
Hinner inte spara upp några till helgen så de får bli lite över de tror ja. 
Ett glas rött vin är ju heeela 2,5 points.  AJAJ! men de är ju betydligt bättre än öl, där de 2,5 i en 33a, de dricker man ju en hel den en kväll.

Planen för imorgon ser väl ut ungefär så här.

"Frukost" (Blir väl vid 12-13 imed att ja är ledig)

1 glas juice= 1,5 points. 1 Grov Macka med smör= 2. 1ägg= 2              TOTALT=5,5

Mellanmål

1 Banan  (Mellan)         TOTALT= 1,5

Middag (Hos Birgitta o Curt så vet inte riktigt va vi får, men gissar ungefär.)

Potatis/Ris= 4 points    Revben 125gr= 6    Sås= (uppskattar) 5                 TOTALT=15

Totalt av detta är de 22 points, då har ja 4 points kvar till vin. WIIIHO! Haha  

Önska mig lycka till!

 

Idag fick färjestad storstryk, men de har vi redan glömt!

Puss på er!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

hahahah förlåt!

men det lät så kul " helt i onödan" haha.

Ja vi får se om dem kan se något helt enkelt :(

2009-10-09 @ 01:54:23
URL: http://sjeen.blogg.se/
Postat av: Pia

Hej på dig!

Jag önskar dig LYCKA TILL med Viktväktarna:)Du lär ju dig att räkna bra dessutom:) för det verkar att vara ett jädrans massa räknande.....

Kram på dig

2009-10-09 @ 08:54:30
Postat av: Jenny

Lycka till gumman :) Säg till om du är sugen på en promenad snart! PUSS

2009-10-09 @ 11:55:54
URL: http://jennythoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0