30 Oktober 2009

Halloj!

Nu var veckan gjord och för många av er är la de helg.
För mig är de inte de, För ja jobbar hela helgen. Dock lite kortare dagar såklart.
Idag har de varit full fart, på förmiddagen kände ja mig som ja va telefonist eller nått.
Det ringde stup i kvarten och uppstod lite mindre problem som resulterade i en massa uppringningar för min del. Men de gör inget, ja är en problemlösare. Jag tycker att de är rätt kul, skulle kunna tänka mig att sitta i en växel faktiskt, men de får bli en annan gång eller ett annat liv. Pratade till o med helt hygglig engelska med en i telefon. Ja är skitbra på engelska, men inte med folk som pratar engelska tillbaka. Då får ja kramp. HAHA! Men de är ju övning o vana som krävs .
Ja har väldigt underbara arbetskamrater, vi har riktigt roligt på jobbet. De är så goa.
De gör mina dagar mycket enklare.
De är mycket på gång på Brändmarks blommor. Vi har fått ny belysning på parkeringen, nästa vecka byter vi tak. Åse har en massa roliga ideer på gång, de är härligt när de händer mycket. Att jobba på ett företag där de hela tiden utvecklas gör att man själv taggas att göra bättre ifrån sig o bli ännu duktigare.

Efter jobbet blev de kyrkogården med Frida. Kyrkogården tänker ni? En fredagskväll? Jo men de är ju ändå alla helgona. De är så vackert att gå där denna helgen. Hundra tusentals ljus tända överallt. Ja får en slags lugn när ja går där. Få tänka på våra kära som inte längre finns hos oss, tända ett ljus och va glad för de man har, livet är orättvist, fruktasvärt orättvist.
Härligt o träffa Frida o få prata lite, jag har alldeles för lite tid för mina vänner.

När jag kom hem hade Älsklingen lagat mat, fläskfile, potatisgratäng och BEA-sås.
De va så gottit så, lite mycket points men de får va. Niklas hade faktiskt hittat en BEA som bara va 8%. De va ju toppen. De är ju inte helt fettfritt, men ja gillar ju sås. Men man märker ju att magen inte är van att äta så mycket fet just nu. Den va inte lycklig, o nu mår ja till o med lite illa. Somliga straffar gud med de samma. =)


Hockey har de varit idag med, ingen som är titt-bar bara. De är ju allsvenskan, de matcherna går ju på Viasat Hockey. Vi funderade ett tag att kanske beställa den. Men de va ju svindyrt och enligt deras schema så skulle de inte visa en enda BHC match denna sidan nyår. Illa.

Lite komentarer om dagens matcher.

Växjö - Bofors 6-0  : Bofors ledde ju lite överaskande serien innan denna matchen. Jag hade nog trott på en jämn match. Men ja hade tydligen fel. Nu tappade Bofors ner till 5 plats. 

Örebro - Malmö 4 - 7: Örebro är ju nykomlingar o borde inte kunna rubba Malmö De hade 1-0 på dem i första perioden men tappade ordentligt tillslut. Malmö gick nu upp i serieledning.

AIK - Björklöven 4 - 2: Björklöven har haft en väldigt dålig inledning. De va helt värdelösa när de va nere o mötte BHC o de förlorade. Namnet Björklöven förknippas ju med toppen och brukar ge AIK lite match. De gjorde de nog också idag, de vann skotten med 31-29. Men de är ju svårt o veta hur matchen har varit utan o sett den.  ;)

Västerås - BHC  3 - 2: Vi blev väldigt lyckliga när vi såg att BHC ledde med 0-1. Men sen gjorde Västerås 1-1 2-1 och 3-1. BHC och remstam svarade ganska snabbt med att reducera men sen blev de inte mycket mer. Synd, de var ju uppe i 7 matcher utan förlust, men men de kommer mer vinster. 
BHC ligger nu på 7de plats med 23 poäng och näst efter sig Almtuna, Örebro, Västerås med 18 poäng. Både Almtuna o Örebro har en match mindre spelad. På onsdag är de dags för match i ishallen emot Troja, o då är de slakt ;)

Troja - Leksand 3 - 2 (efter straffar.)  : Troja ska inte kunna rubba Leksand tycker inte jag. Leksandhar varit väldigt ojämna. De kan vinna stort över topplagen men förlora emot mellan lagen. Konstigt. Har de för mycket gamla stjärnor kanske? De har ju tagit över både Pelle Prestberg, Peter Nordström och Thomas Totto Rhodin. Saknar mina goa kommar från Färjestad. De ska bli jätte kul o se dem i íshallen om några veckor. =)
Iallafall är de inte bra att Troja får självförtroende tills på onsdag.





Natti alla. Tänk på mig när ni är lediga imon ;)
Puss på er.


 



Kommentarer
Postat av: Kim

hey gobit ! du måste uppdatera mer . vill ju veta hur du mår och avd du gör !

tänker på dig !

pusskram

2009-11-04 @ 18:31:32
URL: http://metrobloggen.se/kimeva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0