20 Augusti 2009

Tjenix!

Idag är de ingen vanlig dag, för de är Åsas födelsedag.
Åsa på mitt jobb alltså. Hon jobbade inte idag så meningen att de skulle köpt tårta o sådär igår. Men inget fungerar ju utan mig så de hade ju ingen fixat. Vi ringde o sjöng i telefonen. Tårta får de fixa på torsdag, om nu någon kommer ihåg de. För då är ja ledig med.

Va iallafall ganska skönt o va tillbaka på jobbet idag. Har ju inte jobbat ordentligt sen ja kom tillbaka från semstern. En av mina goa kunder sa till o med att hon hade börjat bli orolig för hon inte sett mig på så länge.
Nu däremot kör de på ordentligt. Nästa vecka jobbar ja varje dag, kommer bli hårt, men de är en rolig tid som kommer nu med alla helgona.

Efter jobbet blev de hockey. Borås HC - Sundsvall.
Anton Gustavsson skulle göra sin första match för BHC, men självklart hade de blivigt något konstigt med papprerna. Han va alltså inte helt spelklar.
BHC vann iallafall med 3-1 efter en tråkig 1a period, en fartfylld 2:a och en rätt dålig 3dje.
Skönt att de fortsätter att vinna även emot halvdåliga lag. De har ju vunnit emot topplag nu de senste, de ger självförtroende.

Snart är de dags för vaccination med, jag tillhör ju riskgruppen i med att ja har astma. Men jag har ingen lust att sätta mig nere på vårdcentralen o vänta i flera timmar. De hade ju ingen bra indelning heller då ja kunde gå.
De dagarna ja va ledig va ju för högre åldrar. Eventuellt får ja gå v 45.
Smulan berättade om någonstans de hade Drive-in vaccination. Du åkte bara förbi i bil och stoppa ut armen o fick en spruta. Fixat o klart. Vore la väldigt smart.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ska du ta vaccinet !? :(

2009-10-26 @ 22:51:59
URL: http://sjeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0