19 Oktober 2009

Tjoflöjt.

Idag har de varit fixar dag. men de blev inte så mycket fixat som ja ville. Blir aldrig de.
De är konstigt att man inte får va i fred i sitt eget hem.
Tvättade idag och hängde upp tvätten istället för i tvättskåpet för ja fick inte det att fungera Den ville bara spruta ut kalluft. Jag vet inte om de va ja som gjorde fel eller om den va sönder så ja vågade inte ringa hyresvärden.
Tillslut kommer kärringen som redan har trakasserat mig en gång, ringer på dörren och vill bli insläppt i torkrummet för hon skulle tvätta matta. Hon passade också på att påpeka att hon skulle tvätta efter mig, hon har ju varit på mig om städningen.
Så jag var självklart extra noga med städandet och i all stress stängde jag igen dörren med nyckeln kvar i tvättstugan, och den låser ju sig själv. Tur att man har en OK granne som man kan få hjälp av.
Nu när Niklas va nere och hämtade grejerna i torkrummet så fick han skäll för att ja inte hade ringt hyresvärden.
Hon tyckte att Niklas skulle ringa, han sa bara "Det har väl inte ja tid med, ja arbetar på dagarna. De kan du göra själv." Han borde ta hand om alla tanter o gubbar som trakasserar mig.
Ja orkar inte med skiten mer, ja vill flytta till hus!

Storhandling hann jag med me och efter de hämtade ja Niklas.
Blev att börja med maten direkt för vi va båda hungriga. Jag skulle ätit pyttipanna till lunch, men de blev inte av. De va dumt flr istället blev de att ja åt upp de sista chipsen i påsen. Onödigt. Sen blev de lite choklad i kväll med, va ju tvungen o testa den nya, Marabou Youghurt-Raspberry. Den va väldigt god faktiskt. De tyckte dock inte Niklas. De är ju bara bra.



Det blev kyckliggratäng idag, den är faktiskt riktigt god. Fick den oss Lena o Bengt när vi var där häromdagen förra helgen. Den Innehåller ca 7,5 points per portion + pasta, ris eller va man vill ha till. Tänkte ja skulle skriva med receptet, så får ni testa den själva om ni vill.


Het kycklinggryta.

500g gillad kyckling
1 Paprika
1 Rödlök
1 Vitlöksklyfta
1 tsk olja att steka i
Maizena redning.
½  tsk sambal olek
½ dl Mango chutney
1½ dl matlagningsgrädde, max 12%
1½ dl Lättmjölk
1 tärning grönsaksbuljong
1dl riven ost, max 13%


Resa den grillade kycklingen. Skär i mindre bitar och lägg i ungfast form.
Hacka lök, rödlök och vitlök. Fräs dem mjuka i stekpanna.
Lägg över i en kastrull och tillsätt sambal olek, mango chutney, matlaggningsgrädde, mjölk, grönsaksbuljongen och ev lite soja för färg. Salta o peppra, smaka av. Låt koka upp och red sedan med maizena.
Låt koka under lock i minst 5 min.
Häll sedan såsen över kyckligen och strö över osten.
Gratinera i ugnen på 225 grader i ca 10 min.
Servera med ris el. potatis.



Hoppas de smakar, ja tycker de är gottit iallafall.
Puss på er alla.


Kommentarer
Postat av: Pia

Hej på dig igen:)

Kycklingreceptet verkar ju jätte gott,får försöka låta det bli av och testa detta:)Men du får inte börja fuska.... med att hoppa över maten.... och ta chips istället:( det funkar inte bra det du:(

Kram från mig till dig//Pia

2009-10-20 @ 19:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0