Kent i Den stora staden!

Nu har ja varit dålig på o skriva igen. Har ju knappt varit hemma.
Torsdags va de bara hem snabbt efter jobbet. Mamma lova o köra mig till stan där ja skulle möte Nikas Lena och Bengt.
Hon gav mig 20 min att göra mig i ordning. Jag han fanimej ta en snabb dusch, raka benen, göra mig i ordning och köpa cigg. De är inte illa. Satt o käka och hade de gött på bishop. Sen en sväng i stan o sen träffade vi Sandra John David och Tina. Ja o Lena tog en sväng på Brasseriet och sen satte vi henne i en taxi hem. Hon skulle ju jobba på fredagen. 
tog ett varv till i stan och sen bar de hemmåt. 

 Igår bar de av till GBG för att lyssna på underbara KENT.
En bakis Sandra, en lite minde bakis John och  Ja o Niklas :D
Fick stå i ett fullproppat tåg från Borås till Göteborg. Ingen höjdare.
Checkade in på first G på centralstationen och tog ett varv i stan. De va så jävulskt varmt att de gick knappt va ute. Luften stod still och de va bussar och spårvagnar som bara värmde ännu mer.
Vi käkade lite gott på Hard rock Cafe och gick sedan vidare till hotellet med lite stopp för öl och shopping.
Köpte en kjol som senare visade sig va en klänning och lika gla ble ja för de =)
Drack lite vin öl grogg på hotellet och sen så va vi, ja citerar John "På G på G ". Haha.
Sen blev de spårvagnen till Marklandsgatan för vidare gång till slottskogsvallen.
Åh fy va folk de va, Tyckte de va dubbelt så mycket som på Winnerbäck men enligt GP va de bara 8500 (Winnerbäck 10700,) Någon har räknat fel.
Vi kom inte ens in i bartälten. De stod säkert 100-150 i kö in. De va galet. Man fick stå i kö för o komma runt kön.
Thåström en av förbanden, inte riktigt så dåligt som ja trodde de skulle va, men men.
Kent gick la på vid 21:10 ungefär. Åhh de började bra, även de va vissa låtar ja aldrig hört.
Någonstans mitt i lämnade vi våra platser i mitten någonstans och gick till baren. Då hade folket minskat betydligt.
såg ju bättre där än längre fram.

Max 500, Ingenting, Berlin, Socker, Kärleken väntar va såå underbara . Dom andra hade dom speedat upp, de va sååå bra. Man fick ju rysningar i hela kroppen. Men när "Mannen i den vita hatten" spelades som sista låt så va de så mäktigt. De va så in helvetes bra. Helt underbart.

"Jag kastar stenar i mitt glashus
Jag kastar pil i min kuvös
Och så odlar jag min rädsla
Ja, jag sår ständigt nya frön

Och i mitt växthus är jag säker
Där växer avund klar och grön
Jag är livrädd för att leva
Och jag är dödsrädd för att dö

Men älskling vi ska alla en gång dö
Ja, vi ska alla en gång dö "

Den delen är den bästa.
Niklas o john tyckte de va rätt deprimerande att av sluta en konsert med "Vi ska alla en gång dö".
Niklas tyckte att allt va precis värdelöst, men han gillar ju inte Kent så. Men ändå köpte han biljetterna som en överaskning och stog ut med att gå på konserten ihop med mig =).

Det va ändå bland de bästa ja varit med om.
Nu är vi allafall hemma och så får vi väl se va som händer.
Egentligen skulle de varit förfest, men Maliss är sjuk =(.
Sen skulle vi hittat på nått med Malin o Lukas men de fick förhinder.
Så pratade vi med John o Sandra o sa vi skulle höras, men de åker till Falkenberg.
Så de blir nog bara ja  o älsklingen idag. Men va gör de? Han är ju världens bästa =)

Puss =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0